środa

Mój cykl uczenia się, moje style uczenia się oraz preferencje sensoryczne.

Rozwiązałam test stylu uczenia się oraz ankietę o indywidualnych stylach uczenia się wg Colb’a i McCarthy’ego. Po podsumowaniu i zliczeniu punktów zauważyłam, że każdy indywidualny styl uczenia się jest mi bliski- ilości punktów były równomiernie rozłożone. Uczę się, czyli rozwiązuję problemy jak analityczny działacz, ale także w niektórych sytuacjach wykazuję się aktywnością czy pragmatyzmem. Nie umiem jednoznacznie stwierdzić do której charakterystyki szczególnie przynależę, ponieważ wszystko w moim przypadku jest zależne od sytuacji, w której przyjdzie mi się znaleźć. Na pierwszym miejscu jednak, stawiam abstrakcyjny konceptualizm, potem refleksyjną obserwację, a dopiero na koniec- ex quo- konkretne doświadczenie i aktywne eksperymentowanie.

Gdy zaznajomiłam się z ogólną definicją poszczególnych typów, zdałam sobie sprawę, że wyniki przeprowadzonego eksperymentu są zbieżne z moimi typowymi zachowaniami i reakcjami pojawiającymi się przy rozwiązywaniu problemów, przyswajaniu wiedzy. Wywnioskowałam, że wszystkie 4 fazy są istotne i nie da się wyróżnić złotego środka pozwalającego na najbardziej efektywne metody pracy. Dlatego w swojej edukacji będę starać się pamiętać o każdym z tych 4 kroków, umiejętnie je wykorzystywać, manipulować odpowiadającymi mojemu stylowi uczenia się taktykami.

Chciałabym, aby moja praca podzielona była na 4 ww. etapy. Przystępując do ważnego działania rozpocznę od analizy i zbadania problemu (analityk), zebrania wszystkich możliwych danych i obserwacji. Wiem, że muszę dogłębnie je rozważyć, zanim wyciągnę jakiekolwiek wnioski. Następnie, niczym naukowiec czy teoretyk, uporządkuje zebrane dane, dostosuje je do swojego indywidualnego schematu myślenia, własnych teorii. Spojrzę na problem logicznie i rozsądnie. Dopiero po takim przygotowaniu i rozeznaniu się w zagadnieniu, przejdę do etapu 3. – czyli zastosuję swoją wiedzę w praktyce, wykorzystam ją, określę realne możliwości. Na sam koniec wykażę się odwagą i wezmę przykład z aktywistów, działaczy, managerów- zarekomenduję swój pomysł poprzez spontanicznie decyzje i energiczną współpracę z innymi.

Podsumowując, zdobyłam mniej więcej jednakową liczbę punktów we wszystkich 4 stylach uczenia się, co prawdopodobnie oznacza zdolność szybkiego przyswajania informacji i znajdowania się w nowych sytuacjach. Z kolejnymi wyzwaniami zmierzę się jednak profesjonalnie tylko pod warunkiem umiejętnego korzystania z każdego etapu. Muszę wykazać się umiejętnym sortowaniem zaproponowanych taktyk, tak aby przewidzieć, które z nich przydadzą mi się w konkretnej sytuacji.

1 komentarz: